Zeleninové nugetky s bylinkovým dipem

Jídla do ruky má Mates hodně v oblibě. A pokud jste už otrlejší máma, dejte mu k tomu nějaký ten dip. Děti si to oblíbí ještě víc a vůbec nevadí, že je to celé zeleninové :). Je teda fakt, že potom veškeré oblečení jde do pračky, někdy i Mates do vany, ale časem se to lepší a to nadšení za to stojí :).
 
 
 
Recept si můžete různě obměňovat podle stavu vašeho zeleninového šuplíku. Pro celiaky můžete použít bezlepkovou strouhanku, pro alergiky na laktózu dejte místo sýru 2 lžíce olivového oleje. Já jsem tak na 25 nugetek dávala:
 
250  g brokolice
2 větší mrkve
asi 5 cm na drobno pokrájeného pórku
2 vejce
1 stroužek česneku
40 g strouhaného čedaru
sůl (pro děti starší než jeden rok)
1lžíce olivového oleje
1 hrnek strouhanky
bylinky
 
Nejdřív si připravím bylinkovou strouhanku. Bylinky, které mám zrovna po ruce, promíchám se strouhankou a lžící olivového oleje. Měla by zůstat sypká. Dnes jsem sáhla po sušeném oreganu, petrželce a tymiánu.
 
Brokolici s mrkví si povařím v páře a rozmačkám vidličkou. Přidám rozdrcený česnek, vejce, sýr, osolím a všechno promíchám. Podle konzistence postupně přidávám bylinkovou strouhanku tak dlouho, dokud se nedají tvořit kuličky. Mně to vyšlo na 4 vrchovaté lžíce.

 
 Ze směsi dělám kuličky, které zmáčknu, aby to mělo tvar nugetek a obalím ve zbylé strouhance.
 

Dám péct na 200°C asi 45 minut, po dvaceti minutách je všechny otočím. Můžete i smažit, je to rozhodně rychlejší :).
 
Než se dopečou, udělám si dip. Ten je teda spíš pro mne, na Matese moc bílý :D. Jemu dávám domácí sugo, má ho rád jen tak :).
 
1 zakysaná smetana
2 lžíce nasekaných bylinek (dávala jsem bazalku)
1 malá okurka, zbavená semínek, oloupaná a nastrouhaná na jemno
1 stroužek česneku
sůl
 
Všechno promíchám a podávám s nugetkami.
 
Dobrou chuť :).


 
 
 
 
 
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky