Quinoa s květákem a lilkem

Pro lidi, kteří nebyli blázni do zdravé výživy jako já :D, je quinoa stráááááášně zdravá :). Mimochodem, i když je řazena mezi obiloviny, tak neobsahuje lepek. Má vysokou nutriční hodnotu a obsahuje moře vitamínů, takže není co řešit, Mates jí prostě bude papat :D.
Co jsem vyčetla, tak se nemusí namáčet, ale je to lepší pro stravitelnost a snížením obsahu nějaké kyseliny (kyseliny fytové). Doporučuje se přes noc, do teplé vody a s lžící něčeho kyselého (citron, jogurt, jablečný ocet,...). Před vařením opláchnout ve studené vodě. Pokud namáčení vynecháte, pořádně jí properte.
Radost mi udělalo, že se dá připravovat i v parním hrnci v poměru 1 díl quinoa a 2 díly vody. Ve vodě podle návodu na obalu.
Ve zdravé výživě jsem narazila na tři druhy: bílou, červenou a černou. V podstatě se liší v antioxidantech a červená s černou lépe drží tvar po uvaření.
Mě byla sympatická černá :).
Na dvě porce jsem dala čtvrt hrnku suché quinoa, 250 g květáku, jeden lilek, kousek fenyklu. Povařit, umixovat, zalít olivovým olejem.
Řeknu vám, chuť nic moc, ale Mates to má rád. :).
 
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky