Pribináček

Jeden z důvodů, proč dělám domácí pribináky je ten, že Mates sní ke svačině tak tři :D. A to úplně pomíjím složení kupovaných... Cestou na plavání jsem objevila domácí obchůdek s mlékem, tvarohy a smetanou. Není to zas o tolik dražší než v obchodě, takže tam jednou týdně nakoupím, doma přepasterizuji a je to :). Je s tím trochu víc práce než koupit v obchodě a dát do ledničky, ale vyplatí se to.
Receptů na domácí pribinák jsem prošla hodně. Nejvíc mě teda pobavil s pudinkem, to se fakt pribináku ani neblíží :). Nakonec mi sousedky maminka poradila tenhle recept a já si ho trochu potunila :).
Mates teda od mala nemá rád bílé věci, takže do všech jogurtů atd. musím přimíchávat nějaké barevné ovoce :D, ale jelikož mám od léta nasysleno, problém to rozhodně není :). Pro vás jsem připravila tři varianty, i když jich existuje nepřeberné množství.
Pro základní smetanový pribináček dávám:
1 smetanu ke šlehání
1 plnotučný tvaroh
3 lžíce sirupu
 
Ušleháme a je to :).
 
Sirupy používám podle toho, jaký mám zrovna doma. Hodně se preferuje agávový sirup, není to zrovna dobrá varianta, vzhledem k obsahu fruktózy. To už je snad lepší fruktózový cukr, je levnější. Datlový dávám do ovocných a vanilkových pribináků, je hustší a tolik vám to nenaředí. Do čokoládového je zase dobré dát javorový, jeho řidší konzistence naředí už tak hustou smetanu s čokoládou.
Když doma budete vymýšlet varianty, je dobré vše rozpustné dávat do smetany, nechat rozpustit a například ovoce přidávám až úplně nakonec. To je asi jediné pravidlo, základ úspěchu :).
Čokoládový pribináček
Čím kvalitnější je použitá čokoláda, tím kvalitnější budete mít pribináček :). Pro Matese jsem dávala 60ti procentní hořkou, asi 50 g.
Večer si svařím čokoládu se smetanou, promíchám a dám po vychladnutí do lednice.
Ráno ušlehám s tvarohem a sirupem.
 
 
Ovocný pribináček
Po ušlehání základního pribináčku nakonec přimíchám rozmixované ovoce.
 
 
 
Vanilkový pribináček
Do základního receptu přidám lžičku vanilkového extraktu. Můžete i svařit semínka z vanilkového lusku se smetanou, ale při cenách lusků by se to hodně prodražilo...

Komentáře

Oblíbené příspěvky