Základní hovězí

Po zkoušení masových příkrmů jsem se vydala cestou nejmenšího odporu. Pořád hlídat množství masových a zeleninových jídel, vařit malé porce masa, jednoho druhu...pro mě zbytečná ztráta energie a času.
Co se mi osvědčilo, bylo navaření malých porcí dopředu, zamrazit do tvořítek a jen podle potřeby přidat k jídlu. Časem si vychytáte, jaký druh masa k jaké zelenině. Hovězí dávám k lehčím jídlům s cuketou, jablkem, hruškou a lilkem. Moc mi to nefungovalo s hráškem nebo mrkví, i když jsem jídla odlehčila zmíněnou zeleninou nebo ovocem. Bylo to pro něj už moc...
Hovězí jsem sehnala bio, díky sestřičce a babičce Aleně. Díky, díky, díky :-*.
Základní hovězí:
0,5 kg libového hovězího pokrájím na nudličky a dám do hrnce se studenou vodou. Je jenom na vás, jestli k němu přihodíte nějakou vývarovou zeleninu. Já mu ji tam dávám, podle toho, co už může a co ne. Nechám povařit do změknutí. Při mixování masa přidám 1 lžíci sušeného oregana a ředím vývarem. Na hustější konzistenci dávám 1 hrnek vývaru, ale můžete ředit dle libosti :). Zbylý vývar zamrazím do tvořítek, ono se to občas hodí.
V mrazáku maso můžete mít dva měsíce :).
Oregano mimo jiné podporuje chuť k jídlu, trávení a má protizánětlivé účinky. Dá se dobře pěstovat v květináči, mám ho už několik let a pořád se má k světu. Pokud budete mít čerstvé, platí poučka 1 díl čerstvé byliny = 2 díly sušené :).
 
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky