Dýňové pyré s batáty

Včera jsem dostala krásnou pozornost - domácí dýni hokaido :). Pro mne dar nad zlato, víc takových pozorností :).
Mezi hlavní přednost v jídelníčku patří velice dobrá stravitelnost. Ne nadarmo se, ve většině případů, podává jako první příkrm. Další předností je, že pokud mi Mates něco odmítal (například dětmi velice oblíbenou brokolici :)), namíchala jsem pyré z brokolice spolu s dýní a bylo vyhráno. Postupně jsem upravovala poměry a teď už jí brokolici samotnou :). Stejně dobře funguje i cuketa. Tu ale používám i v případech, kdy stravitelnost hlavní potraviny není úplně ideální nebo pokud už je na potravinu zvyklý. Mně osobně se to stávalo u mrkve, brokolice, květáku a hrášku.
Hokaido je jediná dýně, kde vám odpadne i práce s loupáním. Pro mne novinka, dýně jsme doma neměli nikdy. Kdybych před svého muže položila talíř s dýňovou polévkou, moc pochvaly bych nesklidila ;).
 
Takže jako první dýni omyji, vydlabu a nakrájím na malé kousky. Stejně tak i batáty (na menší kousky než dýni) a fenykl (nebo přidat vývar z kmínu při mixování). Pokapu olivovým olejem a hodím to do trouby na 180°a peču do změknutí. Poté vše rozmixuji na pyré, zředím vývarem nebo kojeneckou vodou do požadované konzistence, zakápnu olivovým olejem už rozdělené porce a jedno z nejoblíbenějších jídel je hotovo :).

Později můžete přidat uvařené hovězí nebo jiná masa, podle věku dítěte :). S množstvím batátů opatrně, hodně to pokrm zahustí.
 
 
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky