Trhanec

Tahle buchta se objevila na čertovské nadílce, kde se sešli lidé z vesnice, aby si děti užily mikuláše. Takových akcí je u nás pár do roka a každý něco upeče nebo uvaří a pak se to tam všechno dohromady naskládá na stůl. Pokaždé je to velmi pestré menu. Mám tyhle akce moc ráda, je to takové věčné ochutnávání ve velmi příjemné atmosféře. Tentokrát sousedka donesla tenhle skvost, který jsem musela vyzkoušet. Po chvíli zbylo z buchty pár drobků a u nás už jede taky :). Taky jsem si na ní pořídila úžasnou formu na hřbet od mého milovaného Emila Henryho.
 
 
 
Na těsto je potřeba:
80 ml mléka
60 g másla
290 g hladké mouky
40 g moučkového cukru
5 g sušeného droždí
2 vejce
40 ml vody
půl lžičky soli
Náplň:
60 g másla
100 g cukru (dávala jsem třtinový)
70 g mletých vlašských ořechů
 
Nejdříve si rozehřeji v mléku máslo a nechám trochu zchladnout. Ostatní ingredience dám do mísy, přidám rozpuštěné máslo s mlékem a uhnětu těsto. Nakonec, podle konzistence těsta přidávám vodu po lžících. Těsto by nemělo být hutné tak, jako třeba na vánočku a mělo by se trochu lepit. Mě to tentokrát vyšlo na 5 lžic vody. Záleží to ale na mouce, na jejím stáři a kvalitě. Popráším těsto moukou a nechám vykynout na teplém místě až zdvojnásobí objem. Trvá to tak hodinu.
Těsto dám na pomoučněnou plochu a popráším trochou mouky. Vyválím plát o velikosti asi 30x50 cm a pomocí mašlovačky ho potřu rozpuštěným máslem, posypu cukrem a pomletými ořechy. Nakonec ho pokrájím na šest pruhů.
 
 
Pokrájené pruhy naskládám na sebe, tak nějak tam naohýbám to, co mi čouhá, abych to měla pěkně zarovnané jakoby do kvádru a znovu pokrájím na dalších šest obdélníků. Ty pěkně za sebou vyskládám do formy vyloženou pečícím papírem.
 
 
Nechám znovu vykynout tak 45 minut.
Po vykynutí dám do vyhřáté trouby na 180°C, peču asi 40 minut.
  
Tak dobrou chuť! Pekla jsem dopoledne a už není :D.
 

 

Komentáře

Oblíbené příspěvky