Okurkový sirup

Recepty stylu "vyždímejte okurku a nařeďte vodou" není nic pro nás. Zkoušela jsem několik receptů, ale žádný z nich mě nenadchl a nepil to ani můj drahý, a to je co říct :).
Inspiroval mne kupovaný okurkový sirup, který se používá v restauracích a je nabízen jako domácí okurková limonáda :D. Mám ráda sirupy za studena, vytěžíte z toho maximální množství prospěšných látek. Okurkový sirup ani nekonzervuji, mám ho v lednici a dělám po menších objemech.
Převařím si půl litru vody a rozpustím v ní 350 g cukru. Používám přírodní nerafinovaný, ale to je na každém z nás :). 750 g okurky si nastrouhám na tenké plátky, i se slupkou a promíchám s vychladlou cukrovou vodou. Nechám odstát do druhého dne, odšťavním a přefiltruji přes čistou utěrku. Odšťavnit můžete v odšťavňovači nebo rovnou přecedit přes utěrku a pořádně vyždímat :). Z uvedeného množství jsem dostala litr sirupu. Přeliji do sterilizované sklenice a uložím do ledničky.
Možná vás překvapí, že sirup časem houstne. Není zkažený, tohle prostě okurka dělá. Doporučuji dělat v menším množství a zpracovávat nebo přihodit kyselinu citronovou.

Sirup ředím v poměru 1:4, je tak dokonalý :).
 
Přeji krásné letní dny :).
 

 

Komentáře

Oblíbené příspěvky