Pudink pro nejmenší

Ve světě dětí jsem nepostřehla diskutovanější téma, než výživa dětí a kdy co podávat. Co se týče mléka a výrobků z něj, tak tam se to liší snad úplně nejvíc. A to nejen co se týče různých článků a diskuzí, ale i lékaři se nedokáží shodnout. U nás je to tak, že kromě jogurtů nic jiného neměl. Teda nepočítám občasné ochutnávání jídla od nás. To on totiž úplně miluje :).
K této svačině mě inspirovala nabídka různých pudinků v obchodech. Za prvé odmítám dávat 15 kaček za něco, co má, když to přeženu, dvakrát do pusy :). Za druhé mě prostě baví vymýšlet, jak něco takového udělat doma a stokrát líp :).
Nejdřív jsem si připravila rýžové mléko. Dá se koupit, ale když jsem viděla tu cenu, rozhodla jsem se ho raději udělat doma, protože náklady na domácí výrobu se s cenou rozhodně nedají srovnat. Dočetla jsem se, že na přípravu rostlinných mlék je nejlepší stolní mixér, kvůli výkonu. No, zatím si ho nemíním pořizovat, protože cena mého vysněného je dost vysoká :D, takže si vystačím se svým ponorným. Dala jsem vařit 50 g obyčejné rýže. Slila jsem vodu a přilila půl litru čerstvé. Všechno jsem rozmixovala a při mixování přidala špetku soli. Dominika říkala, že je to tak nejlepší :D. Nakonec jsem přecedila přes jemné sítko.
Ve zdravé výživě jsem narazila na bio pudinky a cena se od normálního teda moc neliší. Tedy až na ty, co mají sušené kousky ovoce, ty stojí kolem dvacky. Hotové rýžové mléko jsem dala vařit a tak 1/3 si dala stranou, prostě klasika. Ve studeném mléku jsem rozmíchala pudink a trochu cukru, ať si vyhodí z kopýtka, že jo ;). Přilila k ohřátému a míchala do ztuhnutí.
Na rostlinných mlékách je dobrý to, že i když ho někam v horku převážíte, nezkysne vám to :). U těch z mléka se trochu bojím :).
 
 
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky