Letní bramborový salát

Tak jsem doma. A podlahu máme. Akorát Jiřík něco špatně nese. Mně to taky trochu vadí, některé nedokonalosti, ale asi se s tím budeme muset smířit. Celkově to ale vypadá skvěle. Dnes přijede pan truhlář zaměřit kuchyň a konečně se dozvím, kdy se ta moje nová kráska stane realitou. Je to moje první vlastní kuchyň v životě, tak to hodně prožívám. :) Fajn je, že všechny věci jsem vyskládala do krabic a dala do sklepa. Ale zapomněla jsem je přikrýt, takže ten prach z bourání mám ve všem. :D Ale to v tom zaprášeným baráku je už asi jedno... Tenhle prach proleze i pod lepenkou, jak říká kámoška! A já už tomu taky věřím. :D

Teď nastane doba pomazánková a grilovací. Jako fajn příloha je tenhle letní salát. Je to taková neotřelá změna mezi těmi těstovinovými a zeleninovými saláty, kterými lidi moc nepřekvapíte.


Ingredience pro 4 osoby:

Na zálivku:

4 lžíce zakysané smetany
4 lžíce majonézy
2 lžíce olivového oleje
2 lžíce limetkové šťávy
1 stroužek česneku
2 lžičky nasekaného čerstvého oregana
čerstvě mletý pepř a mořská sůl

Na salát:

0,8 kg vařených nových brambor
600 ml rýžového octa
0,5 svazku ředkviček pokrájených na tenká kolečka
2 jarní cibulky nakrájené na kolečka
250 g nakládané kukuřice
1 čerstvá chilli paprička bez semen, nakrájená na drobno
hrst nasekané pažitky

Postup:

Suroviny na zálivku prošleháme a dáme stranou.

Brambory nakrájíme na menší kousky. Ve velké míse promícháme ocet se solí, přidáme brambory a promícháme.

Přidáme kukuřici, ředkvičky, jarní cibulku, chilli papričku a pažitku. Zalijeme zálivkou a promícháme. Osolíme, opepříme.

Hotový salát dáme na pár hodin do ledničky odležet.

Tipy a triky:

Brambory promíchejte se zálivkou ještě teplé, krásně Vám nasáknou všechny chutě :).

Místo rýžového octa můžete použít i jablečný nebo bílý vinný.

Místo pažitky můžete dát koriandr nebo hladkolistou petržel.

 

Komentáře

Oblíbené příspěvky