Restovaná ryba s hráškovým pyré

Tak. Malinové brownies, jeden z receptů výzvy na blogerkách, který měl docela úspěch u mých čtenářů, máme za sebou. Tam jsme zkoušeli ovoce a teď pro vás mám recept ze zeleniny od české značky DIONE. Ať vyzkoušíme všechno, že jo!
 
Hele, dobrý! Dříve jsem kupovala plechovky se zeleninou. Jenže po čase jsem narazila na to, že mi zbývalo a já to hodila do lednice, zapomněla na to a všechno vyhazovala. Nesnáším zbytky a plýtvání! Takže jsem přešla na mraženou. A třeba hrášek a kukuřici kupuju mražený i v létě. V horkých dnech dávám malýmu i do mističky, ať si zobe. Je to příjemný osvěžení, on hrášek miluje a tahle značka u něj prošla. :D Máte na chvilku klid a ještě k tomu zdravá sváča. No co víc! ;)
 
U Máti prošla. U mne z hlediska kvality taky. Ale jedna věc mne trochu zarazila. Prošla jsem celý web od zdola po půdu. Pročetla články o jejich sklizni a následném mražení výrobků, ... Něco jsem tam ale nenašla. A to, jak pěstují. Jaká hnojiva používají... Tohle docela u produktů zkoumám já... a myslím, že nejsem jediná. :) Nebo jsem něco přehlédla?
 
Venku božsky a i největší kuchařky tráví léto radši venku u vody nebo prostě někde jinde než u sporáku, takže na nějaký dlouhý vaření nemá většina z nás čas ani chuť. Narazila jsem na tenhle jednoduchý a rychlý recept, který u nás docela zabodoval, tak se podělím. :) Jo a můj drahý prostě nic zdravého jíst nebude, ale tohle prej do jídelníčku zařadit můžu. :D Tak jo!

Ingredience pro dvě osoby:

Pyré:

1 lžíci másla
2 velké jarní cibulky pokrájené na kolečka
1 pokrájený salát little gem (vypadá to jako srdíčko ledového salátu)
350 g mraženého hrášku
1 hrst petrželky
100 ml bílého vína
6 lžic smetany ke šlehání
sůl
pepř

Ryba:

400 g filetu z bělomasé ryby (dávala jsem candáta)
1 lžíce másla
sůl
pepř

Zálivka:

1 lžíce bílého vinného nebo jablečného octa
100 ml olivového oleje extra virgin
1 hrst petrželky
sůl
pepř

Postup:

Na másle pozvolna opeču pokrájenou jarní cibulku do změknutí. Přidám salát, hrášek, petrželku, víno, osolím a opepřím. Nechám pomalu dusit 10 minut. Pak vmíchám smetanu a celé to rozmixuju na pyré. Nechám přikryté na vypnutém sporáku, aby mi to nevychladlo.

Rybu rozdělím na porce. Osolím, opepřím a orestuji na másle.

Mezitím si připravím zálivku. Na jemno pokrájím petrželku a prošlehám s octem, olejem, pepřem a solí.

Hráškové pyré podávám s rybou a vše pokapu připravenou zálivkou.

Vždy začínám restovat na straně s kůží a chvilku podržím obracečkou. Tak se mi ryba nezkroutí.

Pokud si troufnete nebo milujete bylinky a experimentování, dejte místo petrželky mátu.

Nikdy zeleninu předem nerozmrazuju. Lépe se s ní vaří a drží tvar. Což se hodně hodí u receptu, kde je tvar vyžadován. ;)
 
 
 





 

Komentáře

Oblíbené příspěvky