Švestková přesnídávka

Svatba. Ono to není ani tak o tom všechno zařídit, ale o domluvě s těmi lidmi. To je k po...ní, to vám řeknu. Dozrávají mi švestky, tak jsem ještě zavařovala, ať to na tom stromě neshnije...
Ovocné přesnídávky dělám vždycky s jablky. Jeden z důvodů je ten, že musím zpracovat i hromadu jablek, které se musí vykrájet, jelikož nestříkáme ničím, takže jsou červivé. Jako druhý důvod je ten, že to srazí ostrost ovoce, které přidávám, aby měl Mates víc příchutí. Minulý rok jsem jich měla přes sto sklenic. Něco jsem sice rozdala kamarádkám, ale teď se mi krčí ve sklepě tak 5 kousků. Takže se to opravdu vyplatí :). Jo a letos jsem poučena z loňských chyb, tak jedu přesnídávky na čisto :).
Na švestkovou dávám 1/3 hrnce pokrájených, oloupaných a vykrájených jablek a 2/3 vypeckovaných švestek. Ovoce rozvařím a rozmixuji tyčákem. Pak doslazuji fruktózovým cukrem, ale použít můžete i normální. Podle množství vody v ovoci zahušťuji škrobem. Pořád nemůžu sehnat tapiokový :(, takže tam šel bramborový. Na asi 5 litrů rozvařené a rozmixované přesnídávky, dám 40 g škrobu rozmíchaném ve vodě a nechám provařit. Nebo někdo dává i vanilkový puding :).
Horkou přesnídávku liji do sklenic čistých sklenic. Zašroubuji a otočím dnem vzhůru. Správně chycenou sklenici poznáte tak, že víčko není vypouklé a má specifický zvuk.
 
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky