Lučina

Při hledání receptu na domácí lučinu jsem zjistila, že už jsem asi jedna z posledních, kdo ji doma nevyrábí :D.
Receptů je hodně a nic jednoduššího asi ani není :). Já si vybrala tenhle:
Jednu velkou hollandii důkladně promíchám s jednou šlehačkou. Nemusí to být nutně hollandie, ale mně se z těchto hutných jogurtů zdá nejkvalitnější. V této fázi můžete přidat i sůl. Pokud chcete sýr použít na sladko, třeba do dezertů, sůl vynecháte.
 
 
Utěrkou si vyložím sklenici, nejlépe s víčkem a směs do ní naliji. Povytáhnu utěrku a zagumičkuji, aby mi odkapávala syrovátka.
 
 
Nechám vykapat přes noc a ráno už mažeme na chleba :). Můžete promíchat s různými bylinkami. Sýr se dobře roztírá a myslím, že se to s kupovanou lučinou nedá srovnat. O ceně ani nemluvím :). Syrovátku lze použít na zadělání chleba nebo koláčů :).
Tohle je asi nejkaloričtější verze, ale já mám ráda tu smetanovou chuť.
Další varianty na které jsem narazila:
jogurt necháme vykapat samotný
jogurt a zakysaná smetana
jogurt a vyšlehaná šlehačka
Postup je úplně stejný, jako u mého receptu.
 
 
 
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky