Honzovy buchty

Když peču, tak pořádně :). Dnes počasí nic moc, Mates má docela dobrý den, tak je čas se trochu vyřádit v kuchyni :). Plán byl tedy úplně jiný, chtěla jsem vyrazit na bezinky, abych udělala domácí šťávu, ale počasí mi moc nepřeje :(.
Jelikož jsem šťastným vlastníkem pekárny, těsto se mi zadělá v podstatě samo. Na jeden pekáč buchet dávám 200 ml vlažného mléka, 2 žloutky, 100 g rozpuštěného másla, 400 g hladké mouky, 50 g cukru, 1 lžíci vanilkového cukru, 1 kostka droždí (42 g), špetka soli a lžíci strouhané citronové kůry.
Mezitím si připravím náplně. U nás jede hlavně maková a tvarohová :).
 
Maková náplň:
V hrnci smíchám 100 g mletého máku se 125 ml mléka, přivedu k varu a za stálého míchání vařím asi 3 minuty. Poté zahustím třemi lžícemi mletých piškotů a ovoním 2 lžícemi rumu a lžící vanilkového cukru.
 
Tvarohová náplň:
250 g měkkého tvarohu v kostce (při plnění buchet se s ním lépe pracuje než s tvarohem z vaničky) smíchám s lžící vanilkového cukru a 1 žloutkem. Dosladím moučkovým cukrem, podle chuti. Já dávám tak dvě lžíce :).
 
Povidlová náplň:
300 g povidel smíchám s 50 ml rumu a 4 lžícemi perníku.

Po vykynutí rozválím těsto asi na 1 cm a rozkrájím na čtverce. V pekáči si rozpustím asi 100 g másla, vymažu ho a na jedné straně si pekáč lehce podložím, aby mi vznikla nakloněná rovina a máslo bylo jen na jedné straně pekáčku. Plním čtverce připravenými náplněmi, zabalím a vyválím v rozpuštěném másle. Buchty dávám vedle sebe s malou mezerou, tak 1 cm. Dám ještě na půl hodiny vykynout a mezitím si nahřeji troubu na 180°C. Nechám péct 30 minut krásně do zlatova. Ještě horké je potřu směsí ze 2 lžic rozpuštěného másla a 1 lžíce rumu. Lehce popráším moučkovým cukrem.
 
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky