Domácí čerstvý sýr

.
Na pár dní si odpočinu od příkrmů, chystám nějaké dobroty s cizrnou, tak než se dostane do stavu, kdy z ní lze něco udělat, mám tu recept pro celou rodinu :)
 
A hlavně mi přijede sestra! Hurááá :). Vždy, když ke mě jede někdo na návštěvu, snažím se udělat něco neobvyklého, co vím, že ho potěší. Zítra k snídani bude domácí čerstvý sýr :). Postup je jednoduchý, zvládla jsem ho hned na poprvé a od té doby se na naší tabuli vyskytuje často. Hlavně když jedu dělat týdenní nákup a zapomenu něco na chleba :D. Další použití je do salátů nebo k nakládání :).
 
 
Takže jak na to. Budu potřebovat 1 l čerstvého plnotučného mléka (pro dietnější verzi můžeme použít polotučné). Čerstvé myslím z obchodu, nemusí být přímo od krávy :). Pokud se ale najde jedinec, co má to štěstí, že má přístup přímo ke kravskému mléku, je nutné ho doma pasterizovat. Mléko smícháme s 0,5 l kysaného podmáslí s maximálním podílem 1% tuku a 2 lžičky soli. Veškeré suroviny smícháme a zahříváme na mírném plamenu do sražení. Trvá to asi 30 minut. Směs se rozdělí na syrovátku a takové cucky :).
 
 
Cedníček si vyložím gázou a obsah přecedím. Pokud chcete do sýru přidat i bylinky, nechte směs vychladnout tak na 40 stupňů, aby se vám byliny nespařili. Mě to tak teda nechutná :). Obvykle dělám dva druhy. Bylinkový a bez příchuti. Ve fantazii bylin, ořechů a dalších přísad se meze nekladou :).
 
Necháme vychladnout a je hotovo :). Uzavřu do krabičky a hodím do lednice. Sýr vydrží tak 3 dny.
 

 

Komentáře

Oblíbené příspěvky