Marokánky

Po delší odmlce, kdy jsem řešila, zda to tu celé neodpískám, jsem zpět :). Bylo toho nějak moc...celkově. Pořád se mi nedaří najít kompromis mezi tím, aby doma bylo všechno hotové a zároveň, abych se věnovala Matýskovi a manželovi (pořád si na tohle slovo nemůžu zvyknout :D) tak, jak bych si představovala. Ale zatím to vše ještě jde, máme přeci jen jedno dítě :D.

Takovou mantrou dnešní doby se stávají věty "Nemám čas." nebo "Nic nestíhám." Snažím se tomu vyhýbat, protože tohle poslední dobou slýchám ze všech stran. Radši si nestíhám potichu :D. A čím víc o tom přemýšlím, tím víc jsem přesvědčená o tom, že dnešní doba není až tak o čase, ten totiž nemáme nikdo. Ani my na mateřské, i když to pro okolí může vypadat jako pohodička. Ale to, že vstáváte v šest ráno, celý den se nezastavíte a jdete si lehnout o půlnoci, aby to tak bylo, to už nikdo nevidí :). Dnešní doba je o prioritách. Hlavně časových. Moc si vážím všech lidí, kteří si najdou ten čas a stráví ho s námi bez řečí, že za chvíli musí být někde jinde. Že se prostě na chvilku zastaví :). Takže děkuji!

Vánoce jsou svátky lásky a rodinné pohody, jak všude píší, ale taky dost o jídle. Nedělám si iluze, že Matýsek nebude nic ochutnávat, tak dělám co nejvíc cukroví takové, abych neměla zas tak velké výčitky, že se tu pere jen sladkým :). Mám tam i nějaké prasácké kousky, aby to nebylo všechno tak nechutně zdravý ;).
Na marokánky budete potřebovat:
250 ml mléka (může být i rostlinné)
4 lžíce medu
100 g ovesných vloček
100 g oříšků - do dvou let by se oříšky podávat neměly, ale mám ozkoušené, že Matýskovi mandle nevadí
200 g sušeného ovoce podle vašeho výběru - dávala jsem směs rozinek, brusinek a pokrájených datlí
Zahřejeme si mléko s medem, přidáme vločky a uvaříme kaši. Přihodíme připravené oříšky a ovoce. Ze vzniklé směsi lžící tvarujeme placičky. Snažte se mít placičku co nejvíc spojenou, aby po pečení zůstaly v kuse a nesypalo se to :). Pečeme na 180°C asi 15 - 20 minut na normální ohřev. Kraje marokánek by měly být lehce růžové. Nechám na plechu vychladnout, jsou pevnější.
Z uvedeného množství jsem udělala asi 30 marokánek, mínus jeden spálený plech :D. Chce to hlídat ;).
Cukroví skladuji v krabicích od pizzy. Prodají vám je v každé slušné pizzerce a šetří to místo v lednici nebo ne špajzu :).
 
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky