Cheesecake k prvním narozeninám

Oslava Matesových narozenin pro mne byla událostí roku :D. Přípravy tak 14 dní dopředu, do toho úklid po střeše...trochu náročný :). Nechtěla jsem žádné variace banánových a mrkvových korpusů, tak jsem zvolila cheesecake. Ten má rád snad každý :). Skladba dortu i jeho zpracování byly docela nervy, ale nakonec to šlo pěkně od ruky. Díky Domčo! Za podporu i cenné rady :).
 
 
Na korpus jsem použila:
240 g sušenek podle vlastní volby. Já dávala bezlepkové piškoty, protože mamka je celiak.
100 g kokosového oleje, který jsem rozpustila a pořádně promíchala s namletými sušenkami. Já se s tímhle moc nemazlím, prostě to proženu mlýnkem na maso :). Pokud nechcete kokosák, který není nejlevnější, klidně použijte přepuštěné máslo :). Hmotu jsem upěchovala na dno dortové formy.
Krém, to byl pro mě docela stres. Nerada dělám s želatinou a moc si v tomhle směru nevěřím :D, ale asi je to tím, že jsem s ní dělala tak dvakrát v životě :). Když už jsem dělala cheesecake, tak s mascarpone a to je docela jednoduchý a výsledek je jistý vždycky :). Tady jsem si v kramflecích tak jistá nebyla :). V robotu jsem umíchala 2 řecké jogurty a 400 g kokosového krému 95 %. Když se to pěkně promíchalo, přidala jsem lžičku vanilkového extraktu (mimochodem 100 x lepší než nějaké chemické aroma :), já ho mám z Marks and Spencera a i přes tu cenu na něj nedám dopustit :)) a 4 lžíce datlového sirupu. Tyhle sirupy ráda používám. Jsou levnější než třeba javorový a mají super chuť :). Nakonec jsem přihodila zrníčka z celého vanilkového lusku. Koupila jsem želatinu do krému a podle návodu na pytlíčku jsem postupovala. Měla jsem trochu víc krému, než bylo na návodu, ale riskla jsem to :D. Znovu dávat Matese do auta, přejet do města, tam ho zase vyndávat...no znáte to, to si to vždycky dvakrát rozmyslíte :D. Takže na uvedené množství mi stačil jeden a to psali, že je to na 500 - 600 g krému, já měla tak 700. Želatina se nechá nabobtnat a pak se rozehřeje. Tady je jediná část, kdy se to může podělat. Želatinu nevařte, hlídejte si, aby byla opravdu jen rozpuštěná. Pak ji nechte chvilku zchladnout a pomalu přimíchávejte do krému. A je to! :) Dort šel do lednice a až druhý den jsem dělala borůvkový přeliv.
Celý dort měl vypadat samozřejmě úplně jinak, ale jak jsme vždycky říkali v práci, když jsem chodila brigádně konstruovat...to je vývoj... :). Asi 200 ml borůvek jsem rozmixovala, přidala dalších 200 ml v celku a lehce převařila. V trošce vody jsem rozmíchala jednu lžíci bramborového škrobu a pořádně v borůvkách rozmíchala. Chtěla jsem zkusit tapiokový, ale nesehnala jsem ho :(, tak příště :). Ještě horkou směs jsem nalila na ztuhlý krém a nechala ztuhnout.
Dort vystačil pro 12 lidí úplně v pohodě a skromně můžu říct, že byl fakt super! :D
 
 
A nakonec takový malý, hodně známý trik :). Zbylý lusk jsem dala do své krabičky vanilkového cukru. Co jedu tenhle systém, tak vanilkový cukr nekupuju :).
 
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky