Začínáme s příkrmy - návod na přípravu

Jako matka, která se rozhodně v těhotenství na nic nepřipravovala, jsem byla v příkrmech lehce zmatená. Všude jsem narážela pouze na kusé a jiné informace. Sebrala jsem odvahu a pustila se do příprav domácích příkrmů a vše raději konzultovala se svou lékařkou.
Každý příkrm se snažím udělat alespoň trochu chutný, i když je to občas pěkný oříšek :).
Zeleninové a masové příkrmy zakápnu lžičkou olivového oleje, zlepší to stravitelnost.
Důležité je, aby zelenina nebyla nahnilá nebo otlučená.

Základy pro přípravu zeleniny

Zeleninu před oloupáním nebo vařením pořádně omyjeme. Doporučuji mít v kuchyni i rozdělená prkénka. Na zeleninu, na syrové maso,...

Zeleninu před rozmixováním můžete upravit třemi způsoby.

a) pečením
b) ve vodě - nejméně vhodný způsob z hlediska zachování vitamínů.
c) v páře - pro zachování vitamínů je to nejvhodnější příprava. Ať už máte parní hrnec nebo pouze pařáček, je to úplně jedno :). Já si nakonec parní hrnec koupila. Zelenina je i chutnější a vařím v něm pro celou rodinu. Dnešní nabídka hrnců je velice pestrá, ať už z hlediska funkčnosti nebo ceny.

Důležité je mít po ruce kvalitní ponorný mixér. Na něm jsem nešetřila. Je to v příkmech velký a nezbytný pomocník. První příkrmy je možné i pasírovat, ale není to nutné.

Pro lepší stravitelnost můžeme používat odvar z kmínu. Je lepší koupit celý a před vyvařením ho trochu podrtit v hmoždíři. Více se uvolní silice a lépe funguje :). Já používám bulvy fenyklu do každého jídla a je fakt, že Mates žádné problémy s trávením nemá. Každý příkrm ještě zakápnu lžičkou olivového oleje.

Pokud potřebujete naředit příkrm a vaříte v páře, zamrazte si vývary do tvořítek na led. Po zmznutí je můžete nasypat do pytlíku a jen vytahujete dle potřeby :)

Většina matek si připravuje příkrmy na více dní dopředu. Já je mrazím všechny, až na příkrmy s bramborama (po rozmrazení není konzistence ideální) a vařenými vejci. Je možné i zavařovat nebo vařit pouze na dva dny a uchovávat v lednici.
Pro zamrazování je na trhu velký výběr kelímků, ať už se závitem nebo na jednoduché zavírání. Doporučuji si koupit větší (250 ml), i když ze začátku příkrmy moc velké nejsou, ale později to určitě oceníte :). Ze začátku můžete mrazit i do tvořítek na led, stejně jako vývary :).
 
 
 
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky