Sugo pomodoro

Svatba byla veliká a dost jsem si jí užila, ale řeknu vám, jsem ráda, že je to za námi :D. Říkám vám - nikdy víc! :D
Léto pořád nekončí a já nevím jak vám, ale mě to vyhovuje :). Rajčata ještě krásně dozrávají a to se mi docela hodí. Často jsem je stěhovala z místa na místo, hlavně kvůli rekonstrukci střechy, takže dostaly docela záhul... Vzchopily se a já teď vymýšlím, jak je uchovat na zimu. Můj oblíbený Ital dělá výbornou rajčatovou omáčku. Pokud i vy už nevíte, co s rajčaty, tak doporučuju. Dávám na pizzu, jako omáčku do těstovin, do rajčatové polévky...no prostě to všeho, co aspoň trochu zavání italskou kuchyní, která u nás docela jede :). A hlavně to stojí za to, i když je to trochu pracnější :).
 
 
Budeme potřebovat:
0,5 kila konzervovaných oloupaných rajčat - doporučuji italské, jsou sladká a nebudete muset tolik doslazovat
0,5 kila čerstvých pokrájených rajčat
1 řapíkatý celer
1 mrkev
1 malá cibule
40 g máslo
cukr
mořská sůl
olivový olej
půl svazku bazalky
Nejdříve si očistím a pokrájím zeleninu na větší kousky. Stejně se to bude všechno pasírovat, tak není nutné se s tím nějak zalamovat. Použiji celer bez natě a tu pak upotřebím ve vývaru.
 
 
Nejprve osmahnu cibulku do sklovita, potom přidám zbylou zeleninu a orestuji. Přidám rajčata a vařím do změknutí. Dělala jsem to z 6 kil rajčat, takže mě to trvalo tak hodinu a půl.
A teď přichází moje nenáviděná část a to je pasírování. Emanuel nedoporučuje omáčku rozmixovat, ale pasírovat. Rozmixováním dosáhnete hodně jemné struktury a to tu není moc vítané. Ovlivnilo by to i celkovou chuť omáčky. Koukala jsem po pasírovačkách, ale pořád nejsem rozhodnutá, která je ta pravá, takže jsem to brala ručně přes sítko. Jediné, co by vám tam mělo zbýt, je slupka a semínka z rajčat. Pasíruji po naběračkách, jde to líp, když toho je v sítku méně a rychleji to ubývá ;).
 
 
Přepasírovanou omáčku necháme povařit ještě půl hodiny a poté ochucujeme cukrem a stylově mořskou solí :). Zjemníme máslem a přidáme čerstvou bazalku. Omáčku povaříme ještě dalších patnáct minut.
 
 
Horkou omáčku dávám do čistých sklenic a do každé přidám lístek bazalky. Je dobré si rozmyslet, jaké sklenice použijete. Mám to v malých, ale i ve velkých sklenicích, abych například po přípravě pizzy nemusela schovávat zbytky v lednici :).
 
 
Pro jistotu ještě zavařím. Sklenice dám do hrnce, kterou naplním vodou tak, aby sahala do poloviny sklenic. Vařím 15 minut.
Ať se dílo podaří a věřím, že ta vaše pizza bude nejlepší v okolí ;).
 

 

Komentáře

Oblíbené příspěvky