Bublanina

Poslední dobou se orientuju na pečení bez kypřícího prášku a s živými kvasnicemi. Ani nevím, jak k tomu došlo, ale nějak mi ty sušený kvasnice smrdí a kypřící prášek nahradím raději šleháním. Není ho vždy nutné dávat, což ocení hlavně lidi s problémy s žáhou a já, která ho všude cítí a taky vyčuchá. :D Jediné, kde se u nás pořád objevuje je v muffinech. To beru jako takovou rychlovku, protože náš mladej koláče a buchty fakt miluje. A ne vždy je energie a chuť :). A protože je léto, sezóna ovocných moučníků, bublanina nesmí chybět. :)


Ingredience:

200 g másla
200 g moučkového cukru
1 vanilkový cukr
3 velká vejce
250 g polohrubé mouky
300 g ovoce

Postup:

1) Máslo nechám změknout na pokojovou teplotu, nakrájím na kousky a s cukrem utřu do pěny.

2) Rozklepnu vejce, oddělím žloutky od bílků a postupně žloutky s vanilkovým cukrem přidávám do máslové pěny.

3) Z bílků a lžící pískového cukru vyšlehám pevný sníh.

4) Do utřené pěny vmíchám půlku sněhu a polovinu prosáté mouky. Nakonec přidám zbytek.

5) Těsto dám do formy, které jsem si vymazala máslem. Na povrch rozložím omyté ovoce.

6) Peču na 180°C asi 50 minut.

Tipy a triky:
 
❥On se občas ten kypřící prášek prostě hodí. Co si budeme povídat. A pro tyhle případy kupuju ten ve zdravé výživě. :) A zdá se mi, že je lepší. Není tak cítit. Ale třeba jsem taky jen na hlavu, že jo. :D



 
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky