Vepřové špalíky se schwarzwaldskou šunkou a tymiánem

Včera jsme byli v ZOO. Po minulé zkušenosti, kdy jsem si s Matýskem chtěla udělat hezký den a skončilo to tak, že jsem se vzteky klepala v autě a na uklidněnou na parkovišti vytáhla tři cigarety, jsem se snažila obrnit trpělivostí. Doma jsem se nalíčila, vzala si krásný dlouhý černý šaty. Přeci jen nemusím být pořád v teplákách nebo oválená, jen kvůli tomu, že jsem na mateřský, že jo! Ze začátku všechno v pohodě, Matýsek jezdil na motorce i cestou, kterou jsem chtěla jít, smál se na všechny strany, laškoval s kolemjdoucíma. Okukovali jsme zvířátka a u slonů šli na zmrzlinu. Dali jsme jednu napůl, způsobně seděl na židličce vedle mne. No kdybyste nás viděli, byl to úplně idylický pohled :),  až mi to přišlo nějaký divný. Pak mi hodil zmrzlinu do klína. Na těch černých šatech se ta vanilka fakt vyjímala přímo skvěle :D. Nic...mokrý ubrousky, přítel na cesty pro matky i dětičky vše zachránily. Jedeme dál. Na žirafy! Normálně si u nich vždycky děláme fotku, ale tentokrát prej žirafy nic moc :)... Jdeme zpátky a Mates, dle svých zvyklostí, úplně dlabe na to, že se za ním žene jeho máma a utíká kamsi. Volám na něj, těžká ignorace jako vždycky :/. Vyvrcholením všeho byla parádní držka přímo na ten chodníček. Řev jako kráva, jak jinak. Po pravdě jsem si myslela, že to bude o dost horší. Jen lehce odřené koleno, ale jak měl kraťasy, pořád to zranění viděl a hrozně to prožíval. Tak jsem ho nejdřív utěšovala, pak začaly věty typu "Ale tak to už stačilo, trochu moc to prožíváš!" nebo "Nedělej scény!" a pak už mě fakt štval. Nechtěl se uklidnit a hrozně řval, pokud jsem ho nechovala. Po půl hodině chování u slonů jsem se odhodlala vzít koule do hrsti a situaci nějak řešit, protože to nevypadalo na zdárné pokračování naší výpravy a už vůbec ne na to, že do něj dostanu oběd :D. Takže ho přenesu k dětskýmu brouzdališti na druhé straně ZOO. Voda na něj zabírá skoro vždycky. Já teda nevím, zda jste v pražský ZOO někdy byli, ale je to fakt daleko :D. Asi tak daleko jako je velká celá ZOO :D. A mezitím je fakt kopec! Jako varianta se nabízel vláček, co vás tam proveze, ale představa, jak tam celou dobu ječí a nikdo nemůže utéct pro mne byla přímo děsivá. To jsem těm lidem nemohla udělat! Takže na kopec jsem ho vynesla, pak už jsem byla úplně v krizi, protože táhnout motorku, kočárek a patnáctikilový uřvaný dítě mi dalo docela zabrat :D. Hodila jsem ho do kočáru, scéna jako blázen, chvilku popojet, nabrat síly a to celý znova a pořád dokola. Super akce! Pohledy ostatních rodičů ani nemusím zmiňovat, že ne :)? Nikdo z nich tohle nikdy nezažil, to dělá jen náš Mates! Když jsem se doplazila k dětskému brouzdališti bylo skoro vyhráno. Ještě pár minut fňukal, ale zjistil, že oběd ve vodě při hraní je to pravý. Pohoda. Pak jsem zaměřila pohled na sebe. Dlouhý černý šaty oválený od jeho bot a plný prachových šmouh, které nezachránil už ani ten ubrousek, sopl velikosti pěti mexických dolarů táhnoucí se od ramenou až na prsa a jako vrchol mne ozdobily takový ty bílý chuchvalce, co padají z topolů. Kočka, ty vole! Tak jo, tak zase někdy v ZOO, protože já si koupila permanentku, prosím :D!

Jelikož jsme celé dny někde v trapu a já nerada trávím čas v kuchyni, když je venku nádherně a místo vaření bych se raději viděla s pivkem na terase, mám pro vás rychlovku do trouby :). Vepřové špalíky se schwarzwaldskou šunkou a tymiánem. A jestli nemáte rádi vepřovou pečeni, protože je suchá, tak tenhle recept suchej rozhodně není ;).

Ingredience:

600 g vepřové pečeně nakrájené na silnější plátky, pokrájené na špalíky (celkem 4 kusy masa)
sůl, pepř
olivový olej
4 plátky schwarzwaldské šunky
4 snítky tymiánu
500 g nových brambor
5 stroužků česneku
400 g třešňových rajčat

Troubu si předehřeju na 200°C.

Brambory si pokrájím na měsíčky, promíchám v pekáčku se solí, pepřem, trochou olivového oleje a neoloupaným česnekem. Dám péct.

Mezitím si připravené maso osolím, opepřím a pomažu olivovým olejem. Na pánvi osmahnu maso, jenom zatáhnu povrch, uvnitř by mělo být stále syrové. Po opečení pomocí kuchyňského provázku upevním šunku a tymián.

Když jsou brambory v troubě tak 20 minut, přidám rajčata s masem a nechám péct dalších 20 minut.

Dobrou chuť! :)
















 

Komentáře

Oblíbené příspěvky