Bylinkový sirup proti kašli

Mates moc nemocný nebývá. Párkrát rýma, dvakrát horečky a to je všechno. Teď se přidal i občasný kašel, tak ho zarazím hned na začátku. Co se mi opravdu hodně osvědčilo byl jitrocelový sirup, který mě svým rychlým účinkem až překvapil. Za tři dny bylo po všem! Na ten ale zadělávám v červnu nebo v červenci, to je totiž v tomhle čase plný účinných látek. Teď je na něj ještě brzy. A hlavně výroba trvá 10 dnů a to je docela dlouhá doba :). Teď tu pro vás mám takový rychlejší postup. Pokud nemáte v krátké vzdálenosti svojí oblíbenou louku nebo si v bylinkách ještě moc nevěříte, lékárna to zachrání :). Vždy tam zavolám, ať tu neobjíždím celou Dobříš a oni jsou schopni do druhého dne dodat to, co na skladě nemají :).

Ingredience:
3 větvičky čerstvého tymiánu nebo 3 lžičky sušeného (na druhu moc nezáleží)
3 lžíce sušeného květu sléze
1 hrst čerstvého jitrocele kopinatého (lehce rozmělnit nebo roztrhat) nebo 3 lžíce sušeného
200 ml vody
3 lžíce cukru


Tymián mám zatím jenom citronový, ten klasický se mi přes zimu podařilo zabít, ostatně jako každý rok. Ale to nevadí, stejně mám tenhle radši! Ještě je maličký, tak jsem ho otrhala a dávala tak nějak přiměřené množství :).

Lehce povaříme, asi tři minuty a necháme 24 hodin louhovat. Poté scedíme. Uchovávám v lednici. Dávám několikrát denně lžičku :).


Tipy a triky
 
Pokud máte malé dítě a raději podáváte sirupy stříkačkou, který má třeba Nurofen nebo Panadol, tak objem čajové lžičky je 5 ml ;). Já si je schovávám, ony se občas hodí...

Komentáře

Oblíbené příspěvky