Grilovaná žebírka

Znáte takový ty videa na netu, kdy se dítě válí po zemi a vzteká se? A ty komentáře pod tím, jak jsou to nevychovaní spratci? Tak přesně v to se převtělil můj milovaný a hodný Matýsek. Přesně v roce a půl a vypadalo to, jako kdyby ho posedl ďábel :D. Začaly nekontrolovatelný záchvaty vzteku, křičení, při kontaktu s cizími dětmi nechtěl nic půjčovat, bil je a řval jim do obličeje NE!!! Horší bylo, že začal řev hned se vstáváním, končil na odpolední spánek a pokračoval až do večera. A když už jsem si myslela, že to nemůže být horší, přidal noční vztek. Prostě vstal v půl druhý ráno, běhal po pokojíčku se řevem, házel věcmi a přestal ve čtyři, kdy odpadl. Věřte mi, zkusila jsem všechno! Jenom aby bylo chvilku ticho. Nejradši bych mu toho brumíka nacpala až do krku, hlavně aby byl chvilku klid!!! (Ano, občas jsem mu koupila i takovou nechutnost jako brumík, protože mi dal na pět minut pokoj). Chvilkama jsem prožívala takový pocity, který jsem si myslela, že ke svýmu dítěti nikdy cítit nebudu. Kolikrát jsem se za něj strašně styděla a brala to jako svou osobní chybu. Bylo to fakt šílený. A nejhorší byly reakce takových těch chytrých matek. Ty jsou snad všude. Takový ty vyrovnaný obličeje a s hodnými a vyrovnanými dětmi kolem sebe. To vám fakt píchne! Jedna tomu nasadila korunu, když viděla moje dítě tak asi tři minuty a prohlásila "Chudáček, je na něm vidět, že si neví rady sám se sebou!" Ty vole, co to je za větu? To si jako někde přečetla na nevýchově nebo to sama vymyslela? Vy si vždycky víte rady sami se sebou? Já teda občas ne! A rok a půl starý dítě to umět má? Mám to brát jako svojí chybu, že ho nedostatečně chápu? Nevím. Občas si fakt nevím rady co s ním a to jsem si myslela, že tohle přijde daleko později. Místo takových keců bych uvítala alespoň ignoraci. Jednou jsme šli z plavání a přišel stav vymítání ďábla, jak jsem tomu začala říkat. Musela jsem ho zalehnout, abych ho vůbec oblíkla! Už jsem měla na krajíčku zoufalstvím a vyčerpáním z tříměsíčního řevu a přišel anděl. Stála tam nade mnou a chápavě se usmívala a řekla krásnou větu. "Já jsem se za ní taky styděla, když mi tohle začala dělat. Vydržte, ono to přejde tak rychle, jako to přišlo!"  V tý chvíli bych ji nejradši obejmula! Jediná věta s pochopením situace mě úplně nabila. A víte co? Přešlo to! Sice je to ještě občas nahnutý a myslím, že se tohle období ještě párkrát vrátí, ale teď mám na chvilku oraz :). A proto teď, když potkám někoho v podobné situaci, alespoň se povzbudivě usměju. Protože ono uklidnit dítě mezi lidma sice taky jde (občas), ale nemůžete vždycky uhnout jenom kvůli tomu, že si ke scéně vybral uličku v obchoďáku. Nemůžete uhnout nikdy, jinak se vám to pekelně vrátí. A proto prosím o alespoň trochu té schovívavosti k těm naším spratkům a i k nám. K zoufalým, unaveným a vysátým matkám :). A vám, kteří zažíváte něco podobného přeji hodně sil fyzických i psychických a ať je tohle období co nejkratší :).

A jelikož nastala doba grilování, mám pro vás jeden super recept. Grilovaná žebírka!
 
 

Ingredience:
 
1 žebra (já použila telecí, ale mohou být jakákoliv)
 
Na lák:
120 ml červeného vinného octa
1 lžička soli
2 lžičky celého pepře
1 lžíce cukru
1 chilli paprička
 
Na omáčku:
3 lžíce třtinového cukru
60 ml jablečného nebo rýžového octa (rýžový mám raději a používám ten, ale ne vždy je po ruce :))
3 lžíce portského vína (zbytek povinně popíjet večer na uklidněnou ;))
2 lžíce worcestrové omáčky
2 lžičky uzené mleté papriky (kupuji v Marks and Spencer)
1 lžička chilli
2 lžičky pepře
3 drcené stroužky česneku
1/2 lžičky mletého nového koření
1 lžička soli
500 ml kvalitního kečupu
 
Přísady na lák s žebry vložte do hrnce a nechte vařit do měkka. Jak měkká žebra uvaříte, taková ve finále budete mít. Mně to trvalo něco málo přes hodinu. Lák poté vylijte, už se nedá k ničemu použít.
 
Během vaření žebírek si připravte omáčku. V malém hrnci si smíchejte všechny přísady na omáčku, kromě kečupu a nechte vařit asi pět minut za stálého míchání. Přidejte kečup a vařte dalších 30 minut na nejnižší stupeň. Žebra potřete hotovou omáčkou a grilujte z obou stran. Opatrně, chce to hlídat :).
 
Tipy a triky
 
Omáčku můžete zpracovat nebo skladovat v lednici až tři měsíce. Ale my jsme ji snědli hned. Je totiž výborná i samotná ke grilovanému masu.
 

 
 
 
 
 
 
 






 

Komentáře

Oblíbené příspěvky