Zelňáky

Rozhovor, který jsme vedli s mým dlouholetým kamarádem Hovádkem před několika lety, si pamatuju jako kdyby to bylo dneska. Týkal se mateřství. A já jsem říkala..."Ty jo Holy, mně se do toho ještě tak nějak nechce. Tak trochu mi to přijde jako vytahanej svět. Prsa u kolen, vytahaný tepláky..." :D. No... Prsa u kolen nemám. Řekla bych, že mateřství přežily bez úhony, což je fajn zjištění :D. Ale tepláky? Jsem úplně tepláková královna! A nejsou vytahaný! :D Mám tepláky na jógu, na doma, na zahradu, na natírání a takovou tu špinavou práci a teď (!) mám už i fajnový tepláky mezi lidi (rozuměj na náves, když jdeme krmit kachny :D)! A nejvíc mě rozbila kámoška, co si po mateřské koupila kalhoty na gumu. A to ne proto, že by byla tlustá, ale protože mateřství tě naučí pohodlnosti! ;)

Recept, který moc nepatří mezi úplně dietní, je tak trochu na přání. Takže zdravím, Eli. Tady máš ty zelňáky :). Recept i zelňáky jsou Jiříkovy maminky. Překvapivě nejsou na chuť tak mastný, jak by se mohlo zdát a příjemně křupou. K tomu kozlíkovi, co přinesla Eli na zapití, přímo luxus!

1 sáček kysaného zelí, propláchnutého a pokrájeného
500g polohrubé mouky
200 g namletých škvarků
1 vejce (není nutností)
sůl
pepř

Všechny ingredience zapracujeme. Pokud se těsto lepí, přisypeme mouku. Z těsta vyválíme plát a vykrajujeme tvary, které se nám hodí :). Pro urychlení klidně nakrájíme na čtverce. Pečeme na 150°C, do růžova.




Komentáře

Oblíbené příspěvky