Pomazánky z lučiny

Taky tak trochu nestíháte? U nás je to spíš už setrvalý stav :). Vedle těch usměvavých maminek, který všechno zvládají s lehkostí, si připadám tak trochu uštvaně a taky trochu neschopně... :). Jako podporu mě některé častují větami typu: "Máš jen jedno dítě - žádná práce!". Taky už jste tohle slyšeli? A taky se vám otvírá kudla v kapse? A taky to říkají hlavně lidé, kteří o vás vůbec nic neví? Už se jen usmívám, kývám a myslím si svoje. Rádců v životě potkávám hodně, ale ne všichni to mají tak nařádkované, jak se tváří oni nebo jejich zdi na facebooku ;). Takže pokud máte stejný pocit, že i s jedním dítětem nemáte moc časových rezerv a nic nestíháte a nedovede si představit, jak to bude s druhým...Věřte, že na světě je minimálně jeden člověk, který to má stejně! A nebojí se to přiznat ;).

A pokud to tak máte nebo prostě chcete rychlou svačinu pro děti, tak mám dva tipy na pomazánky, který u nás docela jedou. Večer dám vykapat lučinu a ráno už jen doladím. Recept na domácí smetanovou lučinu najdete u mě na blogu a to přímo zde.
 
Šunková pěna
 
150 g lučiny (nebo půlka vykapané)
100 g kvalitní šunky
 
Šunku pokraji a s lučinou rozmixuju tyčákem na jemnou strukturu a mažu na chleba. Tahle varianta u nás jede hlavně po ránu, kdy jsem ještě v transu :). Dřív jsem mu mazala chleba lučinou a dávala plátek šunky, ale po tom, co mi na stole zbyl jen namazaný chleba a šunka nikde, jsem najela na tuhle verzi. A zatím to funguje!  
 
Pomazánka s pečenou paprikou
 
150 g lučiny (nebo půlka vykapané)
1 malá červená paprika
pažitka nasekaná na jemno (dávám tak hrst)
1 lžíce olivového oleje
sůl
pepř
 
Papriku dám péct na 200°C než zkrabatí a poté jí zavřu do mikrotenového sáčku zapařit. Oloupu, nakrájím na kostičky, promíchám s ostatními surovinami a je to :). Je lepší až druhý den, když se trochu uleží. Pro malé nenechavky, můžete i rozmixovat.
 

 
 
 
 
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky