Jahodové kostky

Jahody jsou všude, takže i u mne na blogu :). Připravila jsem si pro vás recept na skvělé jahodové kostky. Teď jsou v troubě a nádherně voní :). U nás je tenhle zdravější receptík hodně v oblibě.

 
 
Tento víkend je hodně akční. Dáváme soláry na střechu. Já nevědoma, co to všechno obnáší, jsem nechala Matese doma. Vždyť s ním zvládáme všechno, tak dáme i tohle. Prdy! Vytahujeme soláry z boudy, Mates se všude motá, pak řve, protože po nich nemůže skákat. Jirka nervní, já nervní, no psycho prostě. Pak se vyndala letovačka, nýtovací kleště a ostatní věci a to bylo pro mne už to poslední. Mates zase nové hračky, do všeho lezl, no paráda... Takže moje řešení, hodně nouzový a do teď z toho mám špatný pocit, zavolat mamce a prosit o hlídání. Nesnáším sama, když mi někdo mění plány na poslední chvíli. Je to sobecký a neohleduplný, já vím :/. Ale jelikož mám zlatou maminku a její přítel je taky moc hodný a obětavý člověk, vzali si ho. Takže jsem v sobotu ráno ještě jela na otočku do Pejru, abych svůj poklad poprvé v životě dala na hlídání přes noc.
 
Jako je to divný! Nemám problémy s tím, že není s námi. Myslím si dokonce, že změna prostředí mu hodně pomůže, však i on nás musí mít chvilkama plný zuby. Ale já tu večer seděla na terase, pila víno, který mi nikdo nevylil. Nemusela jsem vysávat písek po celém baráku a nikoho okřikovat :D. Neusnula jsem v půl devátý, ráno vstávala pěkně v osm. Jirka si se mnou celý večer i povídal :D. Chvilkama jsem měla nutkání jít si hrát na písek, posypat si s ním celý obývák, vetřít si ho do vlasů i s bahnem a pak těma špinavýma rukama otlapkat celou koupelnu!
 
Takže jak jsme měli spoustu času, vrhli jsme se na instalaci bazénu, za který doma už třetím rokem lobuju. Není potřeba nějaký kopaný nebo tak něco, chtěla jsem prostě nějakou tu nouzovku, když už se na zahradě vedrem nedá ani být. Nejbližší koupání jsou tu Slapy, což je sice fajn, ale jezdit tam každý den je dost nereálný. Tak na to s Jiříkem koukáme a jo, byla tam taková malá vana. Píšou, že musí být absolutní rovina. Sim tě, to půjde i tak :D. Jako vůbec! Ale máme ovál a to Jiřík chtěl :D. Co na tom, že jsme si koupili kruh! Takže až se voda zkazí, pěkně sbalíme bazén, podsypeme pískem, protože rovinu tu fakt kopat nebudu... A teď je to taková vidlácká stylovka!


A když už mám teda hromadu času a nikdo mi v kuchyni nevisí na noze, vrhla jsem se na jahodové kostky, protože jsem od sousedky dostala jahody. Krásné a voňavé!
 
Ingredience:
 
Jahodové kostky:
1 hrnek ovesných vloček (pro celiaky mohou být bezlepkové)
3/4 hrnku celozrnné mouky (funguje třeba i kukuřičná)
1/4 hrnku třtinového cukru
1/2 lžičky skořice
1/2 lžičky soli
90 g rozpuštěného másla (pro vegany může být i kokosový olej)
250 g pokrájených jahod
1 lžička bramborového škrobu
1 lžíce citronové šťávy
2 lžíce třtinového cukru
 
Glazura (nemusí být, ale je to o dost chutnější a pro lidi, co mají rádi sladké přímo povinnost :)):
1/2 hrnku moučkového cukru
1lžíce mléka
1/2 lžičky vanilkového extraktu
 
Troubu si předehřeju na 190°C. Pekáček (použila jsem 20x20 cm) si vložím pečícím papírem tak, aby mi na dvou stranách přesahoval, pro lepší vyjmutí upečeného koláče. Mám radši, když papír drží na místě, tak jsem si ještě pekáček vytřela máslem.
 
V míse smíchám vločky, mouku, cukr, skořici a sůl. Přidám máslo a důkladně směs promíchám.

 
Půl hrnku směsi si dám stranou a zbytek natlačím na dno formy. Půlku pokrájených jahod si v miste promíchám se škrobem, cukrem a citronovou šťávou. Rovnoměrně rozprostřu připravený korpus a prázdná místečka dosypu zbylými jahodami. Na vrch posypu zbytkem směsi.

 
 
Dám péct tak na 35 - 45 minut. Vyndám, když se jahody krásně rozvoní a povrch zezlátne. Nechám vychladnout.
 
Mezitím si připravím glazuru. V misce smíchám mléko, cukr a extrakt a celý výtvor pokapu.
 
Bon apetit! :)

Tipy a triky
 
Kostky můžeme zamrazit i s glazurou. Necháme povolit v ledničce a je to.

Lze použít jakékoliv drobné ovoce, třeba s borůvkami je to taky paráda!

 ❥Pokud se stane nemožné a zbydou, uchovávám v lednici. Vydrží až 4 dny.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky